Pe carari de… toamna

…”Cu plânsul lor pierdut în adiere,
de haina frunzelor s-au dezbrăcat,
batuţi de vânt, de ploi şi de un zâmbet
amurgul greu în ceaţă s-a lăsat”…

De Samsara Publicat în Fără categorie

23 comentarii la “Pe carari de… toamna

  1. parca-i padurea din povestile pe care mi le spunea o venicina, in copilarie… unde mereu se intamplau minuni… in asa fel ca binele si frumosul, sa fie mereu invingatorii..

  2. @ Samsara,
    „ Pe cărări de …toamnă”,
    Calci ușor pe frunze aurii,
    TOAMNA-i ca o DOAMNĂ,
    Îmbrăcată-n straie arămii.
    În imaginea frumoasă de mai sus,
    Am văzut și un mesteacăn,
    Iar gândul repede m-a dus,
    Spre poetul rus Serghei Esenin .
    În 5 nov.a.c. aflându-mă în orașul BÂRLAD la o soră de-a mea,norocul mi-a îndreptat pașii spre o locație unde a avut loc expoziție de pictură și o lansare de carte datorată doamnei prof.de lb.rusă MIOARA POPA care a tradus volumul de POEZII de SERGHEI ESENIN din care, cu cea mai mare bucurie, postez pe următoarea :

    @
    MESTEACĂN CA O FATĂ .
    Autor : poet SERGHEI ESENIN;
    Traducător: prof.lb.rusă MIOARA POPA .

    Mesteacăn ca o fată,
    Pletos și subțirel,
    Iazul cu ce te-mbată,
    De te oglindești în el ?

    Ce-ți spune vântu”n șoaptă ?
    Nisipul, ce ți-a spus ?
    Vrei, poate, luna toată,
    Să ți-o aduc de sus ?

    Ce taine te frământă,
    Te-ntreb ,îndrăgostit,
    De frunza ta îmi cântă
    Că vara s-a sfârșit ?

    „ O, dragul meu,mișcară
    Crenguțele cu dor:
    Aici și-a plâns aseară
    Iubirea, un păstor .

    Și luna îl pândea
    Prin ierburile moi,
    Cum el îmi cuprindea
    Genunchii mei cei goi .

    Și-mi spuse cu suspine
    Când străluceau toți sorii:
    „ Voi reveni la tine
    De”ndat”ce vin cocorii” .

    O seară liniștită !
    Alioșa.

    • Multumesc mult domnule Aliosa !

      Serghei Esenin – un poet care te rascoleste prin simplitatea dar profunzimea versurilor sale.
      Dintotdeauna mi-a placut. Am invatat prin scoala generala o poezie foarte frumoasa „Mesteacanul alb” (Belaia Berioza)

  3. @ Samsara,
    Vrei să ți-o reamintești ?
    Iat-o în traducerea prof. Mioara Popa :

    MESTEACĂNUL
    Un candid mesteacăn
    La fereastra mea
    Și-a brodat pe frunze
    Steluțe de nea .

    Un tiv alb, pufos,
    Crengile-i apleacă,
    Felinar cu ciucuri
    Albi de promoroacă.

    Într-un somn prelung
    Trupul și-l înalță,
    În văpăi de aur,
    Ard fulgii de gheață.

    Zarea împrejuru-i
    Și ea strălucind,
    Presară pe ramuri
    Un nou strat de-argint.

    Sincer, voiam să ți-o postez în preajma CRĂCIUNULUI când iarna își intra în drepturi depline iar braduțul era brodat pe frunze, cu steluțe de nea .
    De vei intra pe http://aliosapopovici.wordpress.com/ vei putea alege ceva hribi frumoși pentru o gustoasă ciulama moldovenească !
    O seară plăcută !
    Alioșa.

  4. @ Samsara,
    Bună dimineața !
    Mă bucur că am reușit să-ți produc o surpriză plăcută !
    Oare nu ai putea să postezi pe link-ul de mai sus superba imagine cu pădurea ? Așa poate, va crește și-n ea HRIBUL uriaș din APUSENI !
    Mulțumesc anticipat !
    O zi minunată !
    Cu respect,
    Alioșa.

  5. Buna dimineata domnule Aliosa !

    Nu , eu nu pot posta , doar administratorul blogului poate , sau alta persoana care stie parola blogului . Dar… d-stra puteti descarca poza mea apoi o puteti incarca pe blog.

    Numai bine !
    O zi buna!

  6. Învăluitoarea lumină albastră îi face să pară îmbrăcaţi într-un fel ce toamna este numai al lor; într-un fel al nostalgiei, al dusului, dar din care nu a dispărut minunea clipei de a fi fost, într-o culoare de încheietură; aceea a începutului şi sfârşitului unor anotimpuri.

Lasă un răspuns

